Puhelinliittymä, aina vaan

Tänään aamulla matkustimme mieheni kanssa bussille Rooman keskustaan juttelemaan puhelinoperaattomimme kanssa. Toiveissa oli löytää suurempi liike, jossa saattaisi olla sen verran työntekijöitä, että edes yksi heistä puhuisi hyvää englantia. Halusimme ymmärtää mikä ihmeen juju tässä puhelin ”diilissämme” oikein oli.

Meillä kävi mäihä, sillä löysimme heti ensiyrittämällä keski-ikäisen naismyyjän, jonka englanninkielen taito oli suhteellisen hyvä. Hetken kuunneltuaan meidän tilitystämme tästä niin sanotusta kuukausipaketista, hän avasi meille sen arvoituksen. Kävi nimittäin ilmi, että tämä 15 euron kuukausimaksu oli kyllä olemassa, mutta sen saivat vain sellaiset asiakkaat, joilla oli pankkitili ja luottokortti italialaisessa pankissa. Ja jotka sitoutuivat diiliin kahdeksi vuodeksi. Että muille tavallisille kuolevaisille paketti maksoi 5 euroa viikossa eli kuukaudesta riippuen 20-25 euroa kuussa. Tähän kuului se rajoittamaton määrä puheluita, kymmenen tekstaria sekä 1 giga nettiä päivässä. Jos ylitit tämän, se söi heti seuraavan viikon viidestä eurosta osan. Syy miksi puhelimme olivat menneet tilttiin kun tulin Suomesta tänne, oli se, että olimme yksinkertaisesti käyttäneet puhelimia kolme viikkoa (eli 3×5=15 euroa). Prepaid kun lopettaa toimimisen, kun rahaa ei ole Sim-kortilla.

Lisäksi selvisi miksi minulta oli veloitettu pari päivää sitten yli euro tämän viikon vitosesta oli se, että olin käyttänyt puhelintani ennen puoltayötä. Ilmeisesti sinä päivänä kun lataat rahaa puhelimeesi, sitä rahaa ei saa käyttöön ennen kuin vasta puolilta öin. Jos siis käytät puhelinta sitä ennen, joudut maksamaan siitä ”sakkoa” joka tietty veloitetaan tästä lataamastasi rahasta.

Voi hyvää päivää.

Mutta olipa hienoa, että asia selvisi. Päätimme jälleen kerran hankkia pojalle uuden Sim-kortin (jo kolmas) koska hän tarvitsee eniten juuri nettiä ja tämä asiantunteva myyjä kertoi meille prepaid-liittymästä, joka sopii juuri nettiä käyttävälle teinille. Joten ostimme sen pojalle ja itsellemme latasimme pari kymppiä per puhelin, joilla pitäisi taas pärjätä neljä viikkoa. Jos siis tähän myyjään on uskominen. Hieman oli muutama yksityiskohta jäänyt siltä edelliseltä myyjältä kertomatta, vaikka moneen kertaan hänellekin ihmettelimme tuota 15 euroa kuukaudessa asiaa. Hän ei ilmeisesti katsonut tarpeelliseksi selittää ihan loppuun saakka kenelle tämä kuukausidiili oikein oli.

Nyt on sitten puhelinasiat tältä erää selvitetty. Kiva olisi jos kotinetinkin saisi taas toimimaan. Mies soitti parikin kertaa Windin liikkeeseen ja sieltä VANNOIVAT, että kyllä se tänään korjaantuu. No, eipä korjaantunut. Huomenna mennään heti aamusta taas kerran ihan henkilökohtaisesti käymään siellä liikkeessä. Ehkä pitää ottaa toinen, hieman italialaisempi, taktiikka käyttöön ja pitää suurta älämölyä tai vähintään levitellä käsiä ja pyöritellä silmiä. Jospa sen avulla saisimme tämän asian korjattua? Näin se tuntui toimivan tänään ainakin tuolla puhelinoperaattorin liikkeessä, siellä kun ravasi jos minkä näköistä hiihtäjää raivoamassa puhelinongelmistaan. Taitaa olla liikkeellä täällä tuota syndroomaan, että puhelinsopimuksessa on häikkää. Tai jos ei siinä, itse laitteessa. Mahtava työ varmaan olla siellä asiakaspalvelussa, selittelemässä työnantajan huonoja tuotteita ja paketteja.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s